אופנוע מושלם

אופנוע מושלם ביום אחד!

הדפסה

1 1141x380 1111

1 workshop pic mobile small 1 copy 1

פה קבור הכלב

כל אופנוע מורכב מ 10-15 מערכות מכניות והידראוליות סופר חכמות וסופר מורכבות. אבל... אם המערכות ההנדסיות הללו לא עובדות בהרמוניה, המכונה תמיד מרגישה מאוד גסה, מחוספסת, בינונית, ומאוד לא נעימה לרכיבה. 

תכלס, זה בדיוק מה שאתה חווה כל חייך - אופנוע בינוני! בינוני בתגובות שלו. בינוני בבטיחות שלו. ובינוני בתחושות שלו. 

אבל... יש אנשים שלא מתפשרים על בינוניות. כאלה שדורשים לקבל הרבה יותר בכל תחום, בוודאי כשמדובר בחוויית הרכיבה ובבטיחות שלהם. אם אתה אדם כזה, אני יכול לשדרג את חווית הרכיבה והבטיחות של האופנוע שלך עשרות מונים.  

הבעיה היא שרוב המכניזמים באופנוע מורכבים במפעל בפרקי זמן קצרים מאוד - דקות בודדות, לפעמים שניות. בתהליך ההרכבה אין זמן לדיוק, אין זמן לשימון וגירוז של הרכיבים, ואין זמן לכוונון עמוק. התוצאה: כל המכניזמים של האופנוע עובדים על יבש ומרגישים נורא.

הכי גרוע - המערכות אף פעם לא עובדות באינטגרציה למרות שמדובר במכונה אחת. כל אופנוע כזה יוצא לעולם כ״גולם״ – וכך בדיוק הוא מרגיש: גס, מחוספס, מאוד בינוני בכל היבט, ורחוק מאוד מהפוטנציאל ההנדסי האדיר שטמון בו.

בנוסף, יש יותר מדי אופנועים בעולם הזה שיוצאים מהמפעל עם לא מעט בעיות והרס שאף אחד לא רוצה שתדע עליהן. התלמידים שלי תמיד מופתעים מאוד כשאני מוכיח להם שנוזל הבלם במכונה החדשה שלהם פסול לשימוש וגורם למערכת הבלם כולה להיות במצב של כשל תמידי.

בנוסף, הם תמיד נותרים עם פה פעור כשאני מראה להם שלבורג הראשון שאנחנו מבריגים החוצה מהאופנוע שהם הוציאו אתמול מהסוכנות - אין תבריג, כי מישהו הרס אותו עם מברגת אימפקט במפעל. או... שמנוף הבלם הקדמי של האופנוע החדש שלהם רועד חזק ומרעיש כמו טנק מרכבה 4 שיצא כרגע מעזה.  

עדיין, זו המציאות. 

חוץ מזה, כשהאופנוע כבר בארץ הוא מטופל כמעט תמיד ברמה מקצועית מאוד מאוד נמוכה - עם מברגות אימפקט, ג'פקות, פטישי אוויר, ושלל כלים נוספים שהורסים הכול, היות והם מתאימים לעבודה על משאית סמי-טריילר, לא לאופנוע. 

האם די בכך? ממש לא. חלק אדיר מהרוכבים בארץ מנסים לטפל באופנועים שלהם בבית, עם סרטונים עלובים ביוטיוב, או עם החבר'ה בשכונה, אבל... הם הורסים כל מה שהם נוגעים בו תוך כדי ניסיונות. הכו לכולל הכול. 

workshop 17

mob2 small

ומה התוצאה? 

בשורה התחתונה, אתה משלם על פסגת הטכנולוגיה של 10 תחומי הנדסה, ובסופו של דבר רוכב על גולם מכני שהורכב גרוע, מטופל גרוע, ו... מפוצץ בקומבינות שרק ישראלי יכול להמציא.    

הכול מתחיל בגלל היחס הסופר מזלזל שהמכונות המיוחדות האלה מקבלות כל חייהן. במפעל. במוסך. ובעיקר - בבית. הבעיה היא שמכונות שחוות כל כך הרבה הרס וקומבינות לעולם לא יכולות להיות צפויות, נעימות לרכיבה, או בטיחותיות. מכונות כאלה כושלות המון. כשלים שעלולים להיות יקרים להחריד בכיס, או לסכן באופן הבוטה ביותר את הרוכב. 

תכלס, אופנועים בארץ מחפשים את הרגע הראשון להרוג את הרוכב שלהם. אותך! וכן, זה לא נעים לשמוע את זה. עדיין - זו האמת. אופנועים בארץ מסוכנים. מאוד.  

חלק מהקומבינות וההרס ניתנים לזיהוי בלי לפרק חצי מהאופנוע. החלק האחר ניתן לזיהוי רק כשמפרקים את המכניזם או את המערכת לגורמים, ובונים אותו מחדש. 

בשני המקרים, האדם שמחפש את הבעיות ומטפל בהן חייב לדעת בדיוק מה הוא עושה, ולהיות בעל יכולת מעשית מתאימה.  

mob3 small

workshop 3

ועכשיו, בוא נדבר רגע בכנות

טכנאות אופנועים זה לא המקצוע שלך, נכון?! ולכן, אתה לא באמת יכול לדעת מה המצב של האופנוע שלך - מבחינה טכנית. גם לא לפתור את כל אותן סכנות - אם ידעת לזהות אותן.

תכלס, גם המכונאי שלך לא באמת יכול, הרי הוא עובד עם מברגת אימפקט ופטיש אוויר… הוא לא יודע מעבר לכך.   

זה אומר שגם האופנוע שלך עלול להפתיע אותך. גם בעלות תיקון הזויה. וגם בכשל בטיחותי. ככה פתאום - מבלי להודיע. לא כי אתה מזלזל. פשוט אין לך דרך אמיתית לדעת. או למנוע מראש.

אז במקום לנחש, ובמקום לחכות לכשל הבא שמגיע תמיד עם הוצאה כספית גדולה או תאונה — תן לי לקחת את האחריות. תן לי לעשות את מה שרק אני מציע לך. 

mob4 small

workshop 5

אנטיתזה מוחלטת! 

תן לי לקחת את האופנוע שלך ליום אחד, להחליט במסגרת השעות הבודדות שיש לי מה קריטי, מה חשוב, מה פחות חשוב, ומה לא חשוב. תן לי לעבור על המכונה כולה, לאט - הכי לאט, ו... בשיא הפוקוס. 

יום אחד שבו אני מפרק את המערכות והמכניזמים הכי קריטיים - אלה שאף אחד לא מעז לגעת בהם אף פעם, מוחק קומבינות, מתקן הרס מצטבר של שנים, ובונה הכול מחדש כפי שמעולם לא בנו אותם.

בסוף היום תצא מהסדנה שלי עם מכונה חדה, מדויקת, בטיחותית, ו... הרמונית! מכונה שכל המערכות שלה עובדות באופן מושלם יחדיו, כפי שמעולם לא חווית!

זה בדיוק מה שאני עושה כמעט כל יום, זו - התשוקה הגדולה שלי, וזה בדיוק מה שאני מציע לך.

הכול - במחיר קבוע וידוע מראש
ו... מבלי להחליף אף חלק באופנוע. 
 

45

36 1

אלו המערכות והמכניזמים בהם אני מתמקד

שיפוץ מערכת ההפעלה של הקלץ'

זו אחת המערכות הכי קריטיות בכל אופנוע, ואחרי השיפוץ היא תגרום לך לקום באמצע הלילה, ו... לצאת לרכוב. לא בשביל הדרך. רק כדי ללחוץ שוב ושוב על מנוף הקלץ', להרגיש איך פעולת שילוב ההילוכים - מעלה ומטה, השתפרה פלאים, ולחייך בקסדה מאושר. עכשיו גם תצליח לשלב את התיבה מהילוך ראשון לניוטרל בשבריר שנייה, בלי מאבק. ובלי לחפש כפי שעושים מחצית מהרוכבים בעולם הזה.  

תכלס, זו גם המערכת היחידה שמאפשרת למי שמבין אופנוע באמת להאריך את חיי הקלץ' והגיר עשרות מונים, ולמנוע כשלים מסוכנים ויקרים להחריד - מבעוד מועד.

שיפוץ מכניזם המצערת

אחרי השיפוץ של המכניזם הקריטי הזה, יש סיכוי טוב שתמצא את עצמך מוסיף לכל רכיבה 20 קילומטרים - רק כדי לשחק עם המצערת עוד מספר דקות. כל מי שכבר היה כאן מתקשר לספר לי שהוא התחיל לצרוח בקסדה, אז... תתכונן. זה קורה לכולם.  

שיפוץ ושיפור של מערכת הבלימה הקדמית

ואז, בכל אותן פעמים שתבקש לבלום את האופנוע, אתה תגלה כמה עוצמה ורגש מספק לך מנוף הבלם. עכשיו גם הבלם הקדמי יאפשר לך אינספור שלבים של דיוק ושליטה. כזו שמביאה אותך תמיד הביתה בשלום. עם חיוך מטופש מרוח על הפנים. 

42 1

workshop desk 4 1

המשולש הקדוש

שלושת המכניזמים האלה קובעים האם האופנוע שלך כיף לרכיבה, או… סיוט. אם הוא צפוי וחסין יותר מתקלות יקרות, או… כזה שכושל ומכאיב לך מאוד בכיס. הכי חשוב, אלה המכניזמים שקובעים אם אתה מגיע הביתה בשלום, או לא. אלה שלוש המערכות שמשנות באופן הקיצוני ביותר את השליטה בכל אופנוע. ובעיקר – את ההתנהגות הדינאמית שלו.

ולכן בהן אשקיע את עיקר הזמן והפוקוס שלי. זה הבסיס ליצירת אופנוע הרמוני.

מערכת בלימה אחורית

מערכת הבלימה האחורית לא זוכה לשיפוץ, אבל היא מקבלת טיפול מקצועי חד ומדויק.

כיוון ואיזון בולמי הזעזועים

ואז,  רגע לפני שאכוון ואאזן את בולמי הזעזועים של האופנוע, אשחרר מאמצים ואכין את הפרונט כולו לשינוי הדרמטי שהאופנוע כולו עומד לעבור.

סשן ארגונומיה

בסוף היום תתיישב על האופנוע, ואז יקרה כל הקסם. עכשיו נעבוד יחד ונתאים את כל המכניזמים ששיפצתי - אליך כבנאדם. מבחינה ארגונומית. זה הרגע שבו כל הפינות מתחברות. זה הרגע שבו תחווה בפעם הראשונה בחייך הרמוניה. 

רק עכשיו תוכל לצאת מהסדנה שלי עם מכונה מושלמת ברמות שמעולם לא חווית. בדיוק כפי שהבטחתי לך. 

כאן מסתיים התהליך המקצועי שאני מציע לך. 

35

20 1

איך מתבצע התהליך - בפועל. 

חלק מהרוכבים מביאים אליי את האופנוע מוקדם בבוקר, וחוזרים לסשן הארגונומיה בסוף היום - רגע לפני שהם יוצאים לרכיבה על אופנוע אחר לגמרי. רוכבים אחרים - במיוחד אלה שגרים רחוק מכפר סבא, נשארים אתי כל היום בסדנה, צופים בתהליך כולו, ופשוט נהנים מההצגה. אני מזמין את כולם להצטרף, לי זה לא ממש משנה. אני גאה במה שאני עושה, ועומד מאחורי כל מילה שלי.

עדיין, אני מבקש לא להפריע לי. היום הזה דורש ממני פוקוס מוחלט למשך שעות ארוכות. כן, פוקוס.  

למי השירות המקצועי מתאים  

1. לרוכב אופנוע פדנט שחולם על אופנוע מושלם!

2. לכל סוגי האופנועים, למעט אופנועי הארלי.

3. לאופנוע חדש בן יומיים וגם לאופנוע בן 30 שנה.

4. לכל אופנוע שזקוק לאהבה וליד סופר מקצועית ומלטפת.

5. קנית אופנוע יד 2 ואתה רוצה לעשות לו יישור קו ראשוני אמיתי.

6. האופנוע שלך מרגיש כמו טרקטור מהמאה הקודמת? 

7. נמאס לך להיתקע כל יומיים עם תקלה חדשה?

הסדנה פעילה בימים א' - ה'. בתיאום מראש בלבד

עלות ליום בוטיק: 

3500 ש"ח כולל מע"מ.
עבור 8 שעות עבודה! 
התשלום מתבצע מראש,
במזומן.

הערה חשובה: 

ביום הבוטיק שאני מציע לך אני שם את כל הידע, ההבנה והניסיון שצברתי לאורך 43 שנים של אובססיה מקצועית על האופנוע הפרטי שלך. ולכן ביום הזה אין שינויי תכנית, אין עבודות “על הדרך”, ואין הבאת חלקים להתקנה ביוזמת הלקוח. אני מבצע אך ורק את מה שאני מוצא לנכון מקצועית על פי תכנית העבודה שפורטה בעמוד זה. 

זו בדיוק המהות של היום המיוחד הזה.

עכשיו, אני רק זקוק לאמון שלך.
ומחכה לאופנוע שלך. 

שחר לוי

0508633673